Mieszkanka powiatu kościerskiego straciła 15 tys. zł w wyniku oszustwa
Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Kościerzynie zgłosiła się 27-latka, która stała się ofiarą oszustów. Strata powstała na szkodę pokrzywdzonej wyniosła ponad 15 tys. zł. Policjanci wyjaśniają teraz bliższe okoliczności dotyczące tego zgłoszenia oraz apelują o szczególną ostrożność w sieci, podczas zawierania umów na odległość, kupowania w Internecie oraz przekazywania kodów BLIK nieznanym osobom.
Jak pokazuje życie, nie musimy wcale wychodzić z własnego mieszkania, by stracić swoje oszczędności - wystarczy kilka chwil w Internecie. Wczoraj do kościerskiej komendy stawiła się 27-letnia mieszkanka powiatu kościerskiego i powiadomiła o oszustwie internetowym. Mundurowi ustalili, że na konto poszkodowanej włamał się oszust, który uzyskał dostęp do kodu BLIK. Kobieta straciła ponad 15 tys. zł. Wczoraj również zgłosiły się inne dwie osoby, które powiadomiły o oszustwie internetowym. Mężczyzna stracił blisko 400 zł, zaś kobieta 1200 zł. W tej sprawie policjanci prowadzą odrębne postępowania.
Policjanci apelują o szczególną ostrożność w czasie internetowych zakupów. Zawsze sprawdzajmy sprzedającego, ustalmy jego adres i numer telefonu, przeczytajmy komentarze wystawione przez wcześniejszych klientów. Aby zweryfikować sklep internetowy, korzystajmy z informacji zamieszczanych na stronie Ceidg.gov.pl. Pamiętajmy również o zainstalowaniu na swoim komputerze odpowiedniego oprogramowania, które ochroni nas przed wirusami i internetowymi włamywaczami. Na prośbę nieznanych nam osób, nigdy nie instalujmy na swoich urządzeniach programów pozwalających na przejmowanie pulpitu. Unikajmy klikania w linki otrzymane SMS-em lub mailem od nieznanego nam nadawcy.
Zachowajmy ostrożność, bądźmy czujni i uważajmy na to, komu i w jakim celu przekazujemy kod BLIK. Przeprowadzając internetowe transakcje, unikajmy pośpiechu i rutyny. Dla własnego bezpieczeństwa nie zawierajmy przez Internet lub telefon żadnych umów z maklerami giełdowymi, którzy jako pierwsi nawiązali z nami kontakt. Z dużą ostrożnością podchodźmy to tego, co mówią nam nieznane osoby przez telefon. Chrońmy swoją tożsamość w sieci i nie udostępniajmy nikomu haseł dostępowych do bankowości elektronicznej.
Gdy zostaniemy oszukani, jak najszybciej zgłośmy to na policję. Pamiętajmy również, aby zachować wszystkie maile, SMS-y czy numery telefonów, przy pomocy których kontaktowaliśmy się z oszustem. Pomoże to później namierzyć policji przestępcę.