Wydarzenia

Mieszkanka powiatu kościerskiego straciła oszczędności przez oszustwo internetowe.

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Kościerzynie zgłosiła się 26-latka, która stała się ofiarą oszustów. Strata powstała na szkodę pokrzywdzonej wyniosła blisko 2.000 zł. Policjanci wyjaśniają teraz bliższe okoliczności dotyczące tego zgłoszenia oraz apelują o szczególną ostrożność w sieci, podczas zawierania umów na odległość, kupowania w Internecie oraz przekazywania kodów BLIK nieznanym osobom.

Jak pokazuje życie, nie musimy wcale wychodzić z własnego mieszkania, by stracić swoje oszczędności - wystarczy kilka chwil w Internecie. Wczoraj do kościerskiej komendy stawiła się 26-letnia mieszkanka powiatu kościerskiego i powiadomiła o oszustwie internetowym. Mundurowi ustalili, że na konto poszkodowanej włamał się oszust, który uzyskał dostęp do kodu BLIK. Kobieta straciła blisko 2 tys. zł. W tej sprawie policjanci prowadzą postępowanie.

Policjanci apelują o szczególną ostrożność w czasie internetowych zakupów. Zawsze sprawdzajmy sprzedającego, ustalmy jego adres i numer telefonu, przeczytajmy komentarze wystawione przez wcześniejszych klientów. Aby zweryfikować sklep internetowy, korzystajmy z informacji zamieszczanych na stronie Ceidg.gov.pl. Pamiętajmy również o zainstalowaniu na swoim komputerze odpowiedniego oprogramowania, które ochroni nas przed wirusami i internetowymi włamywaczami. Na prośbę nieznanych nam osób, nigdy nie instalujmy na swoich urządzeniach programów pozwalających na przejmowanie pulpitu. Unikajmy klikania w linki otrzymane SMS-em lub mailem od nieznanego nam nadawcy. Zachowajmy ostrożność, bądźmy czujni i uważajmy na to, komu i w jakim celu przekazujemy kod BLIK. Przeprowadzając internetowe transakcje, unikajmy pośpiechu i rutyny. Dla własnego bezpieczeństwa nie zawierajmy przez Internet lub telefon żadnych umów z maklerami giełdowymi, którzy jako pierwsi nawiązali z nami kontakt. Z dużą ostrożnością podchodźmy to tego, co mówią nam nieznane osoby przez telefon. Chrońmy swoją tożsamość w sieci i nie udostępniajmy nikomu haseł dostępowych do bankowości elektronicznej.

Gdy zostaniemy oszukani, jak najszybciej zgłośmy to na policję. Pamiętajmy również, aby zachować wszystkie maile, SMS-y czy numery telefonów, przy pomocy których kontaktowaliśmy się z oszustem. Pomoże to później namierzyć policji przestępcę

Powrót na górę strony